Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/husoghav/sites/marathonguiden.dk/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/husoghav/sites/marathonguiden.dk/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/husoghav/sites/marathonguiden.dk/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Løbebånd - Stort udvalg af billige løbebånd til begynderer og øvede

Løbebånd

Løbebånd

Her på Marathonguiden vil vi gerne give dig de allerbedste forudsætninger for at få dit løb til at spille maksimalt. Derfor har vi også samlet de allerbedste løbebånd til dig, så du kan træne hjemmefra i ro og mag og gradvist forbedre dit løb. Ved at investere i et løbebånd derhjemme, gør du det meget nemmere for dig selv at få træningen til at passe ind i en travl hverdag. Du vil ikke længere være afhængig af at skulle pakke tasken og tage hen i fitnesscentret efter arbejde, ligesom du også kan være helt ligeglad, om regnen vælter ned udenfor.

Desuden er et løbebånd et oplagt middel til at stresse af og koble helt fra.

Vi har samlet de bedste mærker, så du har de allerbedste redskaber at vælge imellem, og det gælder naturligvis også løbebånd. Scroll rundt på siden og læs mere om hvert enkelt løbebånd, så du kan finde netop det, der matcher dine behov.

Hvorfor skal du have et løbebånd derhjemme?

Der er mange rigtigt gode grunde til at have et løbebånd derhjemme. Du kender helt sikkert følelsen af at have aflyst en løbetur, fordi du ikke orkede at gå ud i regnen, eller fordi du ikke magtede de mange mennesker, der altid er i fitnesscenteret. Det er sjældent en rar følelse, når du har aflyst en træning og er endt på sofaen i stedet. Det er til gengæld den bedste følelse, når du har veloverstået træningen og er fuld af energi.

Har du et løbebånd stående derhjemme, har du ingen dårlige undskyldninger ved hånden, og du må bare se at komme i gang. Derudover sparer du utroligt meget tid ved at løbe derhjemme – du sparer nemlig tiden, der går på at pakke tøj og cykle eller køre frem og tilbage fra fitnesscenteret. Du sparer således let en halv time per træning alene på transport, hvis du løber derhjemme på løbebåndet.

Det er dermed også en rigtig effektiv og nem morgentræning, hvis du gerne vil have det overstået allerede som det første på dagen. Her kan du stå op, tage træningstøj på, løbe en halv til en hel time og så smutte direkte ud i bad og derefter på arbejde.

Et løbebånd derhjemme kan således betragtes som en slags garanti for, at du rent faktisk får trænet, og at du undgår din egen dårlige samvittighed.

Et løbebånd tjener flere funktioner

Et løbebånd er dog ikke alene en fleksibel træningsløsning, som sikrer, at du rent faktisk får trænet og kommer ind i en god rutine. Det er nemlig også en rigtigt god mulighed for adspredelse, alene-tid og energiopladning.

De fleste danskere lever et mere og mere stresset og presset liv, hvor hverdagen er fuld af mål og opgaver, som sjældent kan nås på kort tid. Alle mennesker har brug for motion, og alle mennesker har brug for at være alene og koble fra.

Det er videnskabeligt bevist, at motion giver mere energi og overskud, og derfor er det vigtigt at prioritere i sin hverdag. Men motion skal ikke blive endnu en stressfaktor, og det er her, at et løbebånd virkelig kan gøre en forskel. Du kan nemlig tage en løbetur, når det passer ind i din dag, i stedet for at skulle stresse over at nå et konkret løbehold eller at nå hen i fitnesscenteret inden for deres åbningstider.

Som sagt sparer du desuden virkelig meget tid på at løbe på løbebåndet derhjemme, og al den ekstra tid vil du kunne bruge på noget rart og sjovt i selskab med dig selv eller dem, du holder af.

Skånsom træning uden tidsbegrænsning

Nu er det selvfølgelig ikke alle, der bliver generet af de tidsbegrænsninger, som fitnesscentrene typisk har på brugen af deres løbebånd. De fleste fitnesscentre har nemlig sat en maksimal tidsramme for brug a løbebånd per person, hvilket selvfølgelig skyldes, at der er mange, der skal deles om dem.

Det kan imidlertid være en kæmpestor ulempe, hvis du træner op til et maraton og dermed løber meget lange ture. Her nytter det ikke noget, at du bliver smidt af løbebåndet efter kun en times løb – i så fald vil du jo aldrig nå at træne ordentligt op til at løbe de 42,2 km.

Hvis du træner derhjemme på dit eget løbebånd, kan du løbe lige så lang tid ad gangen, som du har lyst til, og du kan dermed meget bedre følge din træningsplan.

Desuden er løbebånd også mere skånsomme for leddene, så du ikke får skader i forbindelse med træningen.

Hvilke fordele er der ved at løbe?

Løb er en af de nemmeste og i øvrigt mest effektive former for træning, du kan komme i nærheden af. Alle kan løbe, og alle kan træne sig til at løbe henholdsvis hurtigere og længere. Det er desuden en virkelig billig træningsform, og du behøver ikke nogen grundform for at starte op.

Det eneste du skal bruge er nogle gode løbesko og noget behageligt træningstøj.

Der findes desuden et hav af forskellige træningsplaner, hvor du stille og roligt kan træne op til at løbe dine første 5, 10, 15 og 20 km., og det er derfor også en træningsform, der er ekstrem nem at komme i gang med.

Løb styrker desuden hjertet og sænker blodtrykket – og så mindsker det risikoen for både hjertestop og blodpropper. Derudover forbrænder du en masse kalorier, og det er derfor også en rigtigt god træningsform, hvis du gerne vil smide nogle kilo.

Hvilke fordele er der ved at løbe på løbebånd?
Udover at løb på løbebånd både vinder dig mere tid og er en ekstremt fleksibel måde at træne på, så er der et hav af øvrige fordele ved at løbe på løbebånd.

For det første kan du ikke længere bruge vejret som undskyldning for ikke at træne. Det er surt at løbe i regnvejr, men med et løbebånd slipper dine undskyldninger op. Her er det kun din vilje – eller mangel på samme – der bliver udslagsgivende.

For det andet giver løbebåndet dig muligheden for at løbe i et fast tempo. Det kan særligt være en fordel for begyndere, der kan få problemer med at holde tempoet, når de løber sig trætte. Dermed begynder man at sænke tempoet, men det er slet ikke en mulighed på et løbebånd, medmindre man manuelt nedjusterer tempoet. Og du vil opleve, at du ikke har lyst til at pille ved tempoet, fordi du faktisk har rigeligt med energi til at færdiggøre løbet i samme tempo.

For det tredje er løbebånd helt ideelle til restitutionsløb. Det vil sige løb, hvor du løber i et meget lavere tempo. Restitutionsløb er vigtige efter en hård træning, fordi det giver musklerne mulighed for at komme sig. Det er nemlig vigtigt, at musklerne restituerer efter henholdsvis hård træning eller hårdt og hurtigt løb. Langsomt løb vil herefter give dine muskler de optimale forudsætninger for at restituere.

For det fjerde kan du følge fuldstændig med i, hvor hurtigt du løber, og hvilken distance du har tilbagelagt. Du kan også se, hvor meget du forbrænder, og hvad din puls ligger på.

Og endelig for det femte kan du tilpasse din træning, så den bliver så hård eller blid, som du ønsker. Vil du for eksempel løbe op ad et stejlt bjerg, kan du indstille det. Vil du løbe i terræn, kan du indstille det. Løbebånd giver dig en bred vifte af muligheder for at variere din træning.

You've just added this product to the cart: