Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/husoghav/sites/marathonguiden.dk/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/husoghav/sites/marathonguiden.dk/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/husoghav/sites/marathonguiden.dk/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
Fra 10 km til halvmarathon - Halvmaratonprogrammer

Fra 10 km til halvmarathon – Halvmaratonprogrammer

Fra 10 km til halvmarathon – Halvmaratonprogrammer

Halvmarathon Programmer

Det er nu, at det for alvor begynder. Halvmarathon distancen er den første rigtige test, af om man som løber kan lære, at finde ind i sig selv, og holde sig igang i måske 2 timer eller mere før man passerer målstregen. Træningen op til et halvmarathon kræver mange timer på gader og stræder, inden man er klar til at kaste sig ud i de 21100 meter. Når det er sagt så er det også nu, man opdager hvor fantastisk det kan være, og finde ind i sig selv og bare føle, at man kan blive ved, en følelse man for alvor først oplever, når man begiver sig ud på de lange distancer.

Marathonguiden, har samlet et udvalg, halvmarathon programmer, der sætter dig i stand til at løbe dit første halvmarathon, eller måske forbedre dit næste.

Marathonguidens halvmarathonprogrammer

Halvmarathon program begynder

Halvmarathon program 6 uger

Halvmarathon program 6 uger erfaren

Halvmarathon program 10 uger 2:00

Halvmarathon program 10 uger 1:50

Halvmarathon program 11 uger

Halvmarathon program 12 uger

Halvmarathon program 12 uger

Halvmarathon program 12 uger erfaren 4 min/km

Halvmarathon program 18 uger

Hvor lang tid går der før jeg er kommet mig efter et halvmarathon?

Det er meget forskelligt hvor hurtigt man kommer sig oven på et halvmarathon. Dette er i høj grad afhængig af hvor grundigt du har trænet inden, og hvilken intensitet du har lagt i det. Hvis du er en forholdsvis uerfaren løber, eller har ikke trænet en masse op til løbet, så kan det klart anbefales, at holde mindst en uge fri fra løb. Man kan så i denne periode tage nogle gode gåture, cykle eller måske svømme, dette vil holde gang i kroppen, uden at belaste den på samme hårde måde som løb gør. Hen mod slutningen af ugen kan du begynde at løbe nogle meget lav-intense korte løbeture. Det er meget vigtigt at bruge sin egen dømmekraft, baseret på hvordan du føler du har det, føles benene okay er jeg øm o.s.v. før at du starter fuldt ud med din træning igen.

Del dette indlæg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *